لندن یکی از زیباترین شـهرهای اروپایی هست که عکاسان بسیـاری سعی درون خلق عکس‌هایی چشم‌گیر از آن دارند. کنسرت پوکت درون این مقاله این شـهر را از نگاه عکاس هوایی بر فراز آسمان مـی‌نگریم.

مقاله‌های مرتبط:

لندن از یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری درون جهان است. کنسرت پوکت شـهری با قدمت تاریخی کـه که جاذبه‌های گردشگری بسیـاری را درون خود جای داده است، کنسرت پوکت از آثار و بناهای تاریخی گرفته که تا معماری‌های مدرن و جذاب. این شـهر درون دل خود عکاسان آماتور و حرفه‌ای بسیـاری دارد. گردشگران بسیـاری نیز به منظور عکاسی از زیبایی‌های این شـهر هرساله بـه آن سفر مـی‌کنند. اما عکس‌های زمـینی را فراموش کنید؛ تصور کنید مانند یک پرنده درون اوج آسمان مـی‌خواهید بـه این شـهر نگاه کنید. درون این مقاله کارهای عکاس هوایی را مـی‌بینیم کـه دیدی متفاوت از این شـهر بـه ما مـی‌دهد.

جیسون هاوعکاس بریتانیـایی هست که درون زمـینـه‌ی عکس‌های هوایی شـهرت دارد. او از بریتانیـا و نقاط مختلفی درون جهان نزدیک بـه بیست سال هست که عکاسی هوایی مـی‌کند. با برندها و شرکت‌های بزرگی هم‌چون اپل، آمازون، ردبول، نایک و ... همکاری داشته و نزدیک بـه ۵۰ کتاب عکاسی هوایی نیز از او منتشر شده است.

خارق‌العاده‌ترین کارهای او شـهر لندن را درون بر مـی‌گیرد. او عکس‌های خود را از لندن درون هلی‌کوپتر دوموتوره (AS۳۵۵) و از فراز آسمان گرفته است. این هلی‌کوپتر مـی‌تواند حدودا ۷۰۰ متر از سطح زمـین ارتفاع بگیرد. او از مشـهورترین جاذبه‌های شـهر لندن درون سال ۱۳۹۴ همچون پل لندن و برج شارد لندن عکاسی کرده است. آثار او از لندن شامل پارک‌ها، زمـین‌های بازی و آسمان‌خراش‌ها مـی‌شود.

هر چند درون ۲۰ سال گذشته او بـه عکاسی هوایی مشغول بوده اما عکس‌هایی کـه او از لندن از زاویـه‌هایی متفاوت خلق کرده هست بسیـار محبوب شده‌اند. به منظور ثبت این تصاویر بارها مجبور شده هست که درون شرایط خطرناکی قرار بگیرد و گاهی خود را از پنجره هلی‌کوپتر بیرون ببرد.

هاوکسون معتقد هست که نمای شـهر درون هوای گرگ‌و‌مـیش خارق‌العاده مـی‌شود. او لندن را بـه خاطر پارک‌های زیبا و آسمان‌خراش‌های نفس‌گیرش مـی‌پسندد و آن را شـهری پر از تنوع به منظور عکاسی مـی‌داند و بیشتر عکس‌های خود را از این شـهر درون هنگام غروب آفتاب و گرگ‌و‌مـیش خلق کرده است.

هرچند هاوکسون درون شـهرهای مختلفی درون جهان عکاسی کرده، اما بیشترین عکس‌های او متعلق بـه لندن است. او معمولا درون هوای گرگ‌و‌مـیش عکاسی مـی‌کند و معتقد هست که پرواز محدودیتی ندارد و انتخاب‌های زیـادی به منظور عکاسی خواهید داشت، هرچند پیدا زاویـه‌ی مناسب بسیـار سخت خواهد بود.

بیشترین ارتفاعی کـه او عکاسی کرده، ۶۰ هزار متر از سطح زمـین درون هوایی سرد و با استفاده از ماسک‌های اکسیژن بوده است. او معمولا به منظور انجام هر عکاسی چندین روز برنامـه‌ریزی مـی‌کند اما اگر ارتفاع عکس‌ها زیر ۱۵۰ متر باشد بدون صرف زمان اضافی و بی‌دردسرتر عکاسی مـی‌کند.

او معتقد هست آسمان درون عکس‌ها نقش بسزایی دارد. بارها از یک منطقه عکس‌های متفاوتی را باتوجه بـه نور خورشید گرفته هست و علت آن را نوع ابرها مـی‌داند. معماری‌های جدید درون لندن برایش شگفت‌انگیز هستند و پرواز بر فراز آن‌ها و عکاسی از زاویـه‌ای کـه کمتری مـی‌تواند آن را تجربه کند، برایش کاری دوست‌داشتنی است.

۱. زمـین بازی کریکت

عموما عکس‌هایی کـه از زمـین‌های بازی گرفته مـی‌شود همگی از پایین و از جلوی جمعیت بوده، اما این بار این عازدحام را درون این زمـین بـه گونـه‌ی دیگری بـه تصویر کشیده است.

۲. هتل ادواردین

عکسی جذاب از ساخت شعبه جدید هتل ادواردین درون مـیدان لستر لندن کـه عظمت ساخت و ساز را بـه رخ مـی‌کشد.

۳. پل لندن

عکسی هوایی از پل بازسازی شده لندن کـه نمایی خارق‌العاده از قطارها را نشان مـی‌دهد.

۴. مرکز تلویزیون بی‌بی‌سی

عکسی از بالای مرکز تلویزیونی شبکه بی‌بی‌سی کـه در حال حاضر تبدیل بـه آپارتمان و دفاتر اداری شده است.

۵. رودخانـه تایمز

عکسی هوایی از یکی مناطق اصلی و شلوغ شـهر کـه رودخانـه تایمز را بـه خوبی نشان مـی‌دهد.

۶. کنسرت جاستین بیبر

عچشم‌نوازی از کنسرت جاستین بیبر درون پارک هاید کـه ازدحام طرفداران بی‌شمار را نشان مـی‌دهد.

۷. ساختمان‌های سنت‌گیلز

ساختمان‌های سنت‌گیلز لندن کـه توسط طراح ایتالیـایی رنزو پیـانو طراحی شده‌اند.

۸. آسمان خراش‌های لندن

تصویر نفس‌گیری از آسمان خراش‌های مشـهور شـهر لندن هم‌چون لیدن‌هال، گرکین و اسکالپل کـه توسط جیسون هاوکسون ثبت شده‌اند.

۹. نمایی از لندن

تصویری هوایی از شـهر لندن کـه زیبایی این شـهر را دو چندان نمایش مـی‌دهد.

: کنسرت پوکت




[لندن را از فراز آسمان ببینید - کجارو کنسرت پوکت]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 12 Jul 2018 13:12:00 +0000