• خانـه
  • گردشگری
  • غذا
  • مصرف انواع دسرهایی خوشمزه، شیرینی ژله ای بدون فر لحظاتی شیرین و آرامش‌بخشی را درون مـهمانی ها و جمع‌های خانوادگی به منظور شما بـه ارمغان مـی‌آورد. شیرینی ژله ای بدون فر همان خوراکی‌های خوش‌عطر و طعمـی کـه جایگاه مطلوبی را درون برنامـه‌ی غذایی روزانـه، بـه خود اختصاص داده‌اند. شیرینی ژله ای بدون فر با کجارو همراه باشید که تا شما را با روش تهیـه‌ی تعدادی از پرطرفدارترین و لذیذترین دسرها را آشنا کنیم.

    طعم لذیذ و ظاهر دلپسند انواع دسر، شیرینی، پای، بستنی و ... هوش را از سر علاقه‌مندان بـه این نوع خوراکی‌ها و به‌محض دیدن مغازه‌ی شیرینی‌فروشی، بدون هیچ تردیدی آن‌ها را وادار بـه خرید مـی‌کند. قطعاً یکی از خاطره‌ انگیزترین لذت‌های انسان، تهیـه و طبخ شیرینی و دسر مورد علاقه‌ درمنزل است. اما متأسفانـه بسیـاری از این خوردنی‌های دوست‌داشتنی نیـازمند ابزاری هست که شاید نتوان تمامـی آن‌ها را درون هر منزلی یـافت. فِر یـا آون، یکی از این وسایل هست که وجود آن به منظور پخت انواع دسر، لازم و ضروری هست و نداشتن آن، انگیزه و شوق بانوان و علاقه‌مندان بـه آماده‌سازی دسر را از بین خواهد برد.

    مقالات مرتبط:

    خوشبختانـه امروزه دستورالعمل‌های بسیـاری درون مورد تهیـه‌ و طبخ انواع دسرهای لذیذ وجود دارد کـه برای آماده‌سازی آن‌ها نیـازی بـه فر نخواهد بود.

    پای شکلاتی خامـه‌ای (پای نوتلا Nutella)

    از دیگر شیرینی‌هایی کـه مـی‌توان درون منزل و بدون استفاده از فر تهیـه کرد، پای شکلاتی خامـه‌ای هست که با شکلات نوتلا آماده مـی‌‌شود. به‌گونـه‌ای کـه لایـه‌ای از ترکیب شکلات نوتلا و خامـه‌ را روی بیسکوییت‌های گندمـی آغشته کرده و تنـها درون مدت‌ زمان چند دقیقه، دسری حیرت‌آور و شگفت‌انگیز را مـی‌توانید تهیـه کنید. این شیرینی یکی از بهترین‌ گزینـه‌های پذیرایی درون مـهمانی‌های دوستانـه و خانوادگی است.

    پای شکلات و کره ی بادام زمـینی (کیک چند طبقه)

    شکلات و کره‌ی بادام زمـینی، اصلی‌ترین ماده‌ی اولیـه به منظور تهیـه‌ی یک پای لذیذ و خوشمزه است، کـه برای درست‌ آن نیـازی بـه فر و پختن مواد نیست.  بنابراین فقط با کمـی سلیقه و قرارصحیح برش‌هایی از کیک‌ آماده، لابه‌لای آن‌ها را با شکلات و کره‌ی بادام‌زمـینی پر کرده و دسری خوشمزه فوری را به منظور خود و اعضای خانواده فراهم کنید.

    تارت مـیوه

    تارت‌های مـیوه با خامـه‌هایی لذیذ و اشتها آور کـه رنگ‌های مختلف روی آن‌ها را پوشانده است، نسبت بـه سایر دسرهای محبوب درون جهان، بسیـار سبک و از ظاهری شکیل و زیباتر برخوردار است، همـین امر از دلایل محبوبیت و شـهرت آن‌ها بـه شمار مـی‌رود. آنچه بسیـار خوشایند است، تدارک این خوراکی‌های دوست‌داشتنی بدون نیـاز بـه فر است.

    چیز کیک‌های لقمـه‌ای

    به نظر مـی‌رسد «چیزکیک‌های لقمـه‌ای» بـه دلیل طعم و ظاهر خود، پرطرفدار و محبوب هستند. جالب هست بدانید کـه برای آماده‌سازی این دسر خوشمزه، احتیـاجی بـه فر نیست. تنـها کافی هست که به منظور تدارک این شیرینی‌های کوچک و پرطرفدار، آن‌ها را مدتی درون سرمای یخچال قرار دهید.

    پودینگ فنجانی شکلاتی (کاپ پودینگ)

    پودینگ‌های فنجانی شکلاتی، علاوه بر طعم و عطری مدهوش کننده، با طراحی بسیـار عالی تزئین مـی‌شوند کـه مـی‌توان آن‌ها را دسرهایی باوقار و زیبا نامـید. این مسئله زمانی بیشتر جلوه مـی‌کند که، شما با مقدار کمـی از مـیوه‌های تازه و خامـه‌ی زده شده، پوششی خوشمزه و عالی را به منظور آن‌ها بـه ارمغان آورید. پودینگ‌های شکلاتی به‌آسانی تهیـه و آماده مـی‌شوند و شما مـی‌توانید درون مدت ‌زمان ۱۵ دقیقه دسری لذیذ و مطلوبی را تهیـه کنید.

    کلوچه و شیرینی

    در دنیـای شیرینی‌پزی تنوع بسیـاری از انواع شیرینی وجود دارد کـه برای تهیـه‌ی بسیـاری از آن‌ها نیـازی بـه استفاده از فر نیست. تنـها کافی هست با قرارآن‌ها درون سرما (فریزر)، این دسرهای ناب و فوق‌العاده را آماده کنید. مـیل آن‌ها همراه با فنجانی چای تازه دم یـا قهوه‌ای کـه عطر بی‌نظیرش فضا را پرمـی‌کند، خالی از لطف نیست.

    پای سیب کاراملی

    پای سیب کاراملی، یکی از دسرهای کلاسیک امروزی هست که اکثر انسان‌های علاقه‌‌مند بـه شیرینی و خوراکی‌های اشتها‌آور، عاشق آن بوده و از مـیل این خوردنی محبوب، لذت مـی‌برند. به منظور تهیـه‌ی پای سیب نیز همانند بسیـاری دیگر از شیرینی‌ها، نیـازی بـه فر نیست و به آسانی مـی‌توان آن را تهیـه کرد. مـی‌توانید یک پای سیب کاراملی را به منظور مـهمانی‌های دوستانـه‌ی خود تهیـه کرده و از مـیل آن، لذت ببرید.

    کیک شکلاتی بدون فر

    با رعایت صحیح و دقیق دستورالعمل کیک شکلاتی، مـی‌توانید بدون نیـاز بـه آون، این دسر خوشمزه را درون منزل بـه راحتی تهیـه کنید. این نوع شیرینی‌ها بدون استفاده از آرد تهیـه شده و ارزش غذایی بالایی دارند. آنچه مـهم است، شباهت آن‌ها بـه کیک‌های شکلاتی هست که درون فر و با کمک آرد تهیـه مـی‌شوند.

    طرز تهیـه‌ی چند دسر لذیذ بدون نیـاز بـه فر

    شکلات رول

    مواد اولیـه

    بیسکویت ساده‌ی پودر شده یک بسته (۱۷ که تا ۱۸ عدد کوچک)، مغز گردوی ریز خرد شده ۱۰۰ گرم، پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری، گلاب نصف قاشق غذاخوری، شیر ولرم ۱/۴ فنجان، پودر نارگیل ۱۰۰ گرم، پودر هل نصف قاشق چای‌خوری، خامـه‌ی زده شده بـه مـیزان لازم، کره‌ی آب شده یک قاشق غذاخوری، پودر قند نصف پیمانـه، ورقه‌ی فویل بـه مـیزان لازم

    طرز تهیـه

    ابتدا درون ظرفی مناسب، بیسکوییت‌ها، پودر کاکائو، مغز گردو، پودر هل و پودر قند را ریخته و با همزن دستی یـا برقی بـه مدت چند دقیقه مخلوط کنید که تا تمامـی مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. سپس کره‌ی آب شده، شیر و گلاب را نیز بـه مواد اضافه کنید و دوباره بـه هم زدن مشغول شوید که تا خمـیری یکدست بدست آید. درون صورت خشک و شکننده بودن خمـیر مـی‌توانید از مقدار بیشتری کره‌ی آب شده (در صورت تمایل مـی‌توان بـه جای کره از شکلات صبحانـه‌ نیز استفاده کرد درون اینصورت مقدار پودر قند را بـه نصف کاهش دهید)، استفاده کنید. ورقه‌ی فویل را بـه شکل مستطیل ۱۰*۲۵ بریده و خمـیر بدست آمده را درون مرکز آن بریزید. سعی کنید با دست آن را به‌صورت لوله‌ی استوانـه‌ای با ضخامت ۳ سانتی‌متر فرم داده و فویل را به‌خوبی دور که تا دور خمـیر بپیچید. سعی کنید هیچ منفذی به منظور ورود هوا بـه داخل خمـیر وجود نداشته باشد. مواد را داخل فریزر بـه مدت زمان ۴۵ که تا ۶۰ دقیقه قرار داده که تا خود را بـه خوبی بگیرد. گاهی اوقات مدت زمان بیشتر یـا کم‌تری به منظور آماده‌سازی شکلات رول نیـاز است. بعد از آماده‌ شدن شکلات، آن را بـه اندازه‌های دلخواه برش داده و برای سرو درون ظرف مناسبی بچینید. روی تمامـی شکلات‌ها را با مقداری از خامـه‌ی زده شده تزئین کنید

    چیز کیک فندقی

    مواد لازم

    بیسکوییت سبوس‌دار پودر شده یک بسته، فندق پودر شده نصف لیوان، گردوی خرد شده ۱۰۰ گرم، پنیر صبحانـه یک بسته، پودر قند نصف فنجان، کره‌ی بادام‌زمـینی (در صورت تمایل مـی‌توان از شکلات آب شده نیز استفاده کرد)، خامـه‌ی زده شده بـه مـیزان لازم، مواد رنگی خوراکی بـه مـیزان لازم

    طرز تهیـه

    درون مخلوط‌کن یـا غذاساز، بیسکویت‌ها، پنیر صبحانـه، فندق، گردو و پودر قند را ریخته و تا زمانی کـه تمامـی مواد با یکدیگر بـه خوبی ترکیب شوند، آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید. قالبی مناسب را انتخاب کرده و مواد بدست آمده را درون آن بریزید. با کف دستان خود چندین مرتبه روی سطح مواد فشار وارد کنید که تا به‌خوبی بـه یکدیگر چسبیده و بافتی منسجم و یکدست پیدا کند. سپس کره‌ی بادام‌زمـینی یـا شکلات آب شده را نیز بـه مواد اضافه کرده و با پشت کاردک آن‌ را روی سطح مواد بمالید. حال قالب مورد نظر را درون یخچال بـه مدت زمان ۲ ساعت قرار دهید که تا خود را بگیرد. بعد از گذشت زمان ذکر شده، چیزکیک را از یخچال خارج کرده و به آرامـی از قالب بیرون آورید. خامـه‌ی صبحانـه را کـه با مقداری رنگ خوراکی مخلوط کرده‌اید با سلیقه و طراحی دلخواه روی آن ریخته و درون ظرف مورد نظر، سرو کنید.

    ژله‌ی قالبی مـیوه‌ ای

    مواد لازم

    پودر ژله درون دو رنگ و طعم متفاوت از هر کدام دو بسته (ترجیحاً پرتغالی و آلوئه‌ورا)، آب سرد یک پیمانـه، ش یک پیمانـه، موز خرد شده یک عدد متوسط، سیب حلقه شده یک عدد متوسط، ورقه‌ی ژلاتین سه که تا چهار عدد

    طرز تهیـه

    در ظرفی مناسب، یکی از پودر ژله‌ها و دو برگه‌ی ژلاتین را با یک پیمانـه ش به‌خوبی حل کنید. بلافاصله آب سرد را بـه آن اضافه کرده و دوباره به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. قالبی مربع شکل را انتخاب کرده و مایع بدست آمده را درون آن بریزید. بهتر هست انتها و ابتدای قالب از سطح یکسانی برخوردار باشد که تا شکل ژله‌ی قالبی شما شکیل‌تر شود. موزهای برش خورده را بـه آرامـی روی ژله‌ها ریخته و با سلفون روی قالب را به‌خوبی بپوشانید. سپس قالب را برعکنید و درون یخچال بـه مدت زمان نیم ساعت قرار دهید. سعی کنید از بسته بودن درب قالب توسط سلفون به‌خوبی اطمـینان یـابید که تا هنگام برگرداندن آن (سرو ته )، مایعی خارج نشود. بعد از بسته شدن ژله، آن را درون قالب دیگری با همان اندازه قرار دهید. درون ظرف دیگری، پودر ژله‌ی باقی‌مانده و برگه‌های ژلاتین را نیز همانند ژله‌ی قبلی آماده کنید. سپس آن‌ها را روی ژله‌ای کـه از قبل آماده کرده‌اید بریزید و برش‌های سیب را نیز بـه آن اضافه کنید. بـه مدت ۳۰ دقیقه‌ی دیگر اجازه دهید قالب درون یخچال بماند که تا بسته شود. بعد از این مدت زمان، ژله‌ی قالبی آماده‌ی سرو است.

    مـینی شکلات‌های فندقی

    مواد لازم

    شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم (سفید یـا قهوه‌ای)، فندق بـه مـیزان لازم، پودر نارگیل بـه مـیزان لازم، پودر پسته جهت تزئین

    طرز تهیـه

    شکلات‌های تخته‌ای را بـه روش بن‌ماری آب کنید و اجازه دهید از گرمای آن کاسته شود .بهتر هست دمای شکلات مایع، پشت دست را نسوزاند. سپس فندق‌ها را یکی‌یکی درون شکلات آب شده فروکرده و با وسیله‌ی مناسب، بعد از گذشت چند دقیقه خارج کنید. فندق‌های آغشته بـه شکلات را درون قالبی نچسب بگذارید و به مدت ۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید که تا کمـی خود را بگیرد. سپس از یخچال خارج کرده و آن‌ها را بـه پودر نارگیل آغشته کنید. پودر نارگیل، پوششی سفید رنگ و عطر و طعمـی دلچسب و دوست‌داشتنی را بـه شکلات‌های فندقی خواهد بخشید و لذتی بـه یـاد ماندنی را هنگام سرو بـه ارمغان خواهد آورد. به منظور ماندگاری بیشتر، آن‌ها را درون یخچال نگهداری کنید.

    کیک فنجانی (کاپ کیک)

    مواد لازم

    تخم‌مرغ یک عدد، شیر سه قاشق غذاخوری، پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری، شکر سه قاشق غذاخوری، وانیل ۱/۴قاشق چای‌خوری، روغن چهار قاشق غذاخوری، آرد چهار قاشق غذاخوری، بیکینگ‌پودر یک قاشق مرباخوری

    طرز تهیـه

    تخم‌مرغ، شکر و وانیل را درون ظرفی مناسب ریخته و با همزن بـه خوبی مخلوط کنید. سپس روغن را نیز اضافه کرده و آرد و بیکینگ‌پودر و پودر کاکائو را نیز کم‌کم با مواد ترکیب کنید. اکنون شیر را نیز با ترکیب قبلی مخلوط کرده و تا زمانی کـه خمـیری نرم و یکدست بدست آید، بـه هم‌زدن ادامـه دهید. فنجان‌هایی را به منظور قالب کاپ کیک‌های خود انتخاب کرده و به‌خوبی داخل آن‌ها را چرب کنید. سپس که تا نصف حجم آن‌ها را از خمـیری کـه تهیـه کرده‌اید پر کرده و درون قابلمـه‌ای کـه حاوی ش است، قرار دهید. با گذاشتن فنجان‌ها داخل قابلمـه، درب آن را بسته، حرارت شعله‌ی گاز را کم کرده و اجازه دهید بـه مدت زمان ۱۵ دقیقه گرما ببینند. سپس شعله‌ی گاز را خاموش کرده و دمکنی را بـه مدت ۱۰ دقیقه روی درب قابلمـه قرار دهید که تا کاپ‌کیک‌ها به‌خوبی مغز بخت شوند. فنجان‌ها را از قابلمـه خارج کرده و صبرکنید که تا به‌خوبی سرد شوند. سپس بـه آرامـی آن‌ها را از فنجان خارج کرده و درون ظرف شیرینی سرو کنید. روی سطح کاپ‌کیک‌ها را با شکلات آب‌شده آغشته کرده و برش‌های کوچکی از مـیوه‌ی مورد علاقه‌ی خود بـه همراه کمـی خامـه‌ی زده شده را نیز بـه آن اضافه کنید. که تا علاوه بر تزئین کاپ‌کیک‌های خود، طعم و عطری دل‌چسب را بـه این شیرینی لذیذ و خوشمزه ببخشید.

    در این مقاله سعی شد که تا علاوه بر معرفی دسرهای لذیذ و دوست‌داشتنی بـه بیـان دستورالعمل طبخ برخی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌هایی کـه برای طبخ نیـازی بـه فر نیست ارائه شود. امـید هست مورد توجه قرار گرفته باشد. منتظر مقالات بعدی کجارو باشید.

    جستجوی تور مسافرتی
    : شیرینی ژله ای بدون فر




    [دسر های خوشمزه کـه مـی‌توان بدون فر تهیـه کرد - کجارو شیرینی ژله ای بدون فر]

    نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 21 Jul 2018 00:58:00 +0000